پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

توليد نوشيدني آب نيشكر در كشور

۶۶ بازديد

توليد نوشيدني آب نيشكر در كشور

» سرويس: علمي و فناوري - علم و فناوري ايران
1434524771519_3.jpg

مبتكر ايراني موفق به ساخت دستگاه آبگيري نيشكر شد.

 

مهندس علي شيري، مخترع دستگاه آب گيري نيشكر با اعلام اين خبر به ايسنا، گفت: اين دستگاه با هدف ايجاد فرهنگي جديد در تغذيه سلامت كشور به توليد انبوه رسيده است.

 

وي با تاكيد بر لزوم تغيير فرهنگ مصرف نوشيدني‌ها در بين جوانان افزود: با توجه به گسترش روزافزون مصرف نوشيدني‌هاي انرژي زاي صنعتي در بين جوانان، نوشيدني نيشكر به عنوان يك انرژي زاي طبيعي مي‌تواند بهترين جايگزين نوشيدني هاي صنعتي باشد.

 

اين مخترع همچنين در مقطع كنوني يكي از نيازهاي كشور را كارآفريني خواند و بيان كرد: با توجه به چشم انداز بيست ساله كشور در قطع وابستگي از درآمدهاي نفتي و اقتصاد مقاومتي، تنها راه موفقيت كشور گسترش ابداعات و اختراعات نوين و مورد نياز ايران و جهان است.

 

شيري، نوشيدني نيشكر را يكي از نوشيدني‌هاي محبوب بسياري از مردم آسيا و آمريكاي لاتين عنوان كرد و اظهار داشت: در كشورهاي آسياي جنوبي و آسياي جنوب شرقي، برزيل، آمريكاي لاتين و در تمام مناطق هند، پاكستان، بنگلادش، چين، ويتنام، كلمبيا، اندونزي، زامبيا و برزيل به علت فراواني نيشكر مردم علاقه زيادي به اين نوشيدني دارند و در اكثر نقاط اين كشورها دكه‌هايي در كنار خيابان‌ها براي فروش اين نوشيدني مشاهده مي‌شود كه همراه با طعم هاي مختلف زنجبيل، ليمو، نعناع، نمك سياه و ...مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

 

وي گفت: مزه آب نيشكر با ذائقه مردم ايران سازگار است كه حتي آن را مي توان براي شيرين كردن نوشيدني ها و غذاها و همچنين در پخت و پز استفاده كرد.

 

شيري در رابطه با ميزان كالري 100 ميلي ليتر از نوشيدني نيشكر گفت: 100 ميلي ليتر از نوشيدين نيشكر 36 واحد كالري دارد و يك نوشيدني مقوي محسوب مي شود.

 

اين مخترع در رابطه با تاثير مصرف نيشكر بر افزايش وزن نيز بيان كرد: بسياري از مردم تصور مي‌كنند كه نوشيدن آب نيشكر باعث افزايش وزن مي‌شود در صورتي كه درصد قند موجود در آب نيشكر تنها 13 درصد است و اين قند، قند طبيعي است. 80 درصد بقيه شامل آب، مواد معدني، انواع ويتامين ها و ... است و با ايجاد انرژي و سوخت مورد نياز بدن از طريق گلوكز موجود در آن موجب احساس سيري شده و همين امر استفاده از آن را براي كاهش وزن توجيه مي‌كند.

 

 

 

 

دستگاه توليد خانگي نيشكر نيز توسط اين مخترع به منظور مصارف خانوادگي آن در دست توليد است.

 

انتهاي پيام

برچسب : نيشكر
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.