پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

يك ليوان نيشكر، يك عمر سلامتي

نوشيدني طبيعي نيشكر

يك ليوان نيشكر، يك عمر سلامتي

۸۶ بازديد

يك ليوان نيشكر، يك عمر سلامتي

 
 
گياه نيشكر داراي الياف قوي و ضخيمي بوده كه ضمن بالا بودن درصد سيليس، در سطح خود حاوي مقادير قابل توجهي از تركيبات مومي(شبيه پارافين سبك) مي باشد، مغز ساقه نيشكر مملو از سلول هاي پارانشيمي بسيار ظريف با ديواره هاي نازك از جنس الياف بسيار ريز سلولزي مي باشد كه پس از تكميل رشد نيشكر، اين سلول ها آكنده از محصول ساكارز و احتمالا برخي ديگر از قند هاي ۶ كربني و مواد مغذي ديگر مي گردند. دسترسي به اين مايع مفيد و مغذي با توجه به ساختمان محكم ساقه نيشكر، با روش هاي معمولي ميسر نبوده و نتيجه ي استفاده از دستگاههاي آبميوه گيري عادي، تخريب كامل دستگاههاي مذكور مي باشد، به همين جهت يكي از سنگين ترين بخش هاي يك كارخانه شكر نيشكري، بخش آسياب ها است كه وظيفه آبگيري نيشكر را با فرايندي كاملا مكانيكي و قدرتمند انجام مي دهد.
از آنجائيكه آب نيشكر به صورت آبميوه تازه در تمام كشورهاي نيشكري جهان به صورت يك سنت بسيار قديمي(حداقل پنج هزار ساله) رايج مي باشد، لذا با گذشت زمان و رسيدن به عصر جديد تر، دستگاههاي كوچك ولي كارآمد جهت آبگيري نيشكر در معابر و مغازه هاي كشورهايي مانند ممالك جنوب شرقي آسيا، ايالات متحده، آمريكاي لاتين، هند، پاكستان، مصر و… ساخته شده و مردم كوچه و بازار را از نعمت بي مثال آب نيشكر بهره مند مي سازند!
ذكر اين موضوع خالي از لطف نيست كه حتي در برخي از كشورهاي اروپايي كه كاشت نيشكر ندارند، آب نيشكر را به عنوان يك نوشابه انرژي زا و طبيعي در بسته بندي هاي گوناگون مورد مصرف قرار مي دهند.
اخيرا اقداماتي به منظور ترويج مصرف آب نيشكر به صورت ((تازه خوري)) و ((بسته بندي)) با هدف ارتقاء سلامت جامعه و بهره مندي آسان و ارزان از مواهب الهي، اقداماتي صورت گرفته كه فعلا به شرح دو مورد بسنده مي كنيم.
گروه مستر كين در خصوص ساخت و تجاري عنوان دستگاه آبگيري نيشكر(خانگي و آبميوه فروش و صنعتي) طي انجام پروسه هاي مختلف كاري، تحقيقاتي نمونه آزمايش را ثبت اختراع نموده و طي فرآيندهايي آن را تكميل و به توليد انبوه رسانده است ضمنا طي تحقيقات و بررسي هاي مختلف نسبت به دسته بندي نيشكر و انواع آن از لحاظ طعم و مزه صورت داره و انتخاب هاي نزديك به مزاق مردم را انجام داده است.
گروه مستر كين همچنين فرآيند صنعتي كردن پروسه آب نيشكر را نيز شروع كرده و در آينده نزديك شاهد توليد آب نيشكر و بسته بندي آن با همكاري شركت هاي به نام توليد و بسته بندي آبميوه خواهيم بود.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.